bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Udskiftning af mit tag på garagen.
Viston har rådgivet mig inden og i processen, jeg er så tilfreds med resultatet.
Tommel op til Viston A/S
Udskiftning af mit tag på garagen.
Viston har rådgivet mig inden og i processen, jeg er så tilfreds med resultatet.
Tommel op til Viston A/S
Vi har fået lagt nye gulve i stuen, derudover har vi fået lavet et ekstra værelse.
Effektiv og et godt slutresultat.
Vi har fået lagt nye gulve i stuen, derudover har vi fået lavet et ekstra værelse.
Effektiv og et godt slutresultat.
Hej Kasper,
Tak for den flotte anmeldelse.
Vi har fået fjernet alle vores gamle skabe i huset og monteret nogen nye med skydelåger.
Tømreren (Thomas) klaret det så flot.
Hej Anders,
Tak for den flotte anmeldelse.
Vi har fået fjernet alle vores gamle skabe i huset og monteret nogen nye med skydelåger.
Tømreren (Thomas) klaret det så flot.
Hej Anders,
Tak for den flotte anmeldelse.
Vi har fået opsat skamol på ydervægge og installeret to Duka-ventilationer i vores kælder. Arbejdet blev udført med flot finish til en virkelig god pris. Super kommunikation med Jackie under hele processen, og alt blev færdigt til den aftalte tid.
Alt i alt, topkarakter!
Tak for den flotte anmeldelse, den er vi rigtigt glade for.
Vi har fået opsat skamol på ydervægge og installeret to Duka-ventilationer i vores kælder. Arbejdet blev udført med flot finish til en virkelig god pris. Super kommunikation med Jackie under hele processen, og alt blev færdigt til den aftalte tid.
Alt i alt, topkarakter!
Tak for den flotte anmeldelse, den er vi rigtigt glade for.
En tilbygning i original stil til vores 70'er hus, renoveret og en ny garage.
At bygge til et eksisterende hus, hvor man selv ønsker at bo undervejs kræver noget af både bygherre og entreprenør. Det fandt vi hos Viston A/S.
Rigtigt god kommunikation og samarbejde med Jackie fra starten. Han har haft stor opmærksom på vores ønsker og behov - også selvom vi har skullet finde ud af meget undervejs. Igennem hele processen fornemmer man den faglige stolthed og ønsket om at levere kvalitet.
Tak for samarbejdet.
Hej Søren,
Tusinde tak for den flotte anmeldelse og de flotte ord.
Det er altid dejligt, når det man gør bliver værdsat.
Det har været en fornøjelse at lave jeres projekt. Vi skrives ved :)
En tilbygning i original stil til vores 70'er hus, renoveret og en ny garage.
At bygge til et eksisterende hus, hvor man selv ønsker at bo undervejs kræver noget af både bygherre og entreprenør. Det fandt vi hos Viston A/S.
Rigtigt god kommunikation og samarbejde med Jackie fra starten. Han har haft stor opmærksom på vores ønsker og behov - også selvom vi har skullet finde ud af meget undervejs. Igennem hele processen fornemmer man den faglige stolthed og ønsket om at levere kvalitet.
Tak for samarbejdet.
Hej Søren,
Tusinde tak for den flotte anmeldelse og de flotte ord.
Det er altid dejligt, når det man gør bliver værdsat.
Det har været en fornøjelse at lave jeres projekt. Vi skrives ved :)
Viston har skiftet vores vinduer og hoveddør.
Håndværkerne var søde og rigtigt hurtige.
Det eneste minus var de glemt pallerne fra vinduerne som vi selv måtte afskaffe.
Tak for den flotte anmeldelse.
Viston har skiftet vores vinduer og hoveddør.
Håndværkerne var søde og rigtigt hurtige.
Det eneste minus var de glemt pallerne fra vinduerne som vi selv måtte afskaffe.
Tak for den flotte anmeldelse.
Vi havde en 12 m2 altan på første sal som vi ikke fik udnyttet. Viston hjælp os med at få altanen inddraget til et ekstra arbejdsværelse. Processen var rigtig god. Viston overholdte alle indgåede aftaler og var god til at kommunikere med os. Når der opstod noget uventet var Viston også god til at forklare hvorfor og komme med alternative løsningsforslag. I løbet af processen besluttede vi også at renovere vores køkken-alrummet i underetagen hvor Viston også var hovedansvarlig. Både det nye arbejdsværelse og køkken-alrummet er blevet rigtig fint og lever fuldt op til vores forventninger. Vi kan varmt anbefale Viston og ville ikke havde inkluderet arbejdet i underetagen hvis vi ikke havde været glade for det arbejde som Viston udførte på 1.salen.
Hej Adam,
Tak for den flotte anmeldelse.
Det har været en fornøjelse at lave jeres projekt.
Venlig hilsen
Jackie
Vi havde en 12 m2 altan på første sal som vi ikke fik udnyttet. Viston hjælp os med at få altanen inddraget til et ekstra arbejdsværelse. Processen var rigtig god. Viston overholdte alle indgåede aftaler og var god til at kommunikere med os. Når der opstod noget uventet var Viston også god til at forklare hvorfor og komme med alternative løsningsforslag. I løbet af processen besluttede vi også at renovere vores køkken-alrummet i underetagen hvor Viston også var hovedansvarlig. Både det nye arbejdsværelse og køkken-alrummet er blevet rigtig fint og lever fuldt op til vores forventninger. Vi kan varmt anbefale Viston og ville ikke havde inkluderet arbejdet i underetagen hvis vi ikke havde været glade for det arbejde som Viston udførte på 1.salen.
Hej Adam,
Tak for den flotte anmeldelse.
Det har været en fornøjelse at lave jeres projekt.
Venlig hilsen
Jackie
Fint arbejde, er godt tilfreds med resultatet.
Kan godt anbefale Jackie fra viston a/s
Tak for den fine anmeldelse, den er vi rigtige glade for.
Held og lykke med "behandler" lokalet :)
Fint arbejde, er godt tilfreds med resultatet.
Kan godt anbefale Jackie fra viston a/s
Tak for den fine anmeldelse, den er vi rigtige glade for.
Held og lykke med "behandler" lokalet :)
Vi har igennem de sidste par måneder haft viston til at renovere flere rum i vores villa. (start 2024)
Køkken, badeværelser, bryggers og hems
Vi har netop anbefalet dem til nogen venner.
Rigtigt flot arbejde, kommer og var færdige til tiden.
Tak for den fine anmeldelse, den er vi rigtige glade for.
// Jackie indehaver af viston
Vi har igennem de sidste par måneder haft viston til at renovere flere rum i vores villa. (start 2024)
Køkken, badeværelser, bryggers og hems
Vi har netop anbefalet dem til nogen venner.
Rigtigt flot arbejde, kommer og var færdige til tiden.
Tak for den fine anmeldelse, den er vi rigtige glade for.
// Jackie indehaver af viston
Under opførelsen af vores nybyggeri har vi modtaget rådgivning fra Jackie fra Viston. Han har støttet os med sparring omkring processen, byggeriet og håndtering af entreprenører, og har på alle områder vist stor erfaring. Vi giver Jackie vores varmeste anbefalinger.
Tak for den flotte anmeldelse :)
// Jackie indehaver af viston
Under opførelsen af vores nybyggeri har vi modtaget rådgivning fra Jackie fra Viston. Han har støttet os med sparring omkring processen, byggeriet og håndtering af entreprenører, og har på alle områder vist stor erfaring. Vi giver Jackie vores varmeste anbefalinger.
Tak for den flotte anmeldelse :)
// Jackie indehaver af viston
Udskiftning gavle
Vinduer
Ovenlys
Det er en et par flinke svende vi har haft gående altid glade holder tiden og aftaler.
De var dygtige og gode til og holde pænt og rent
Tak for den flotte anmeldelse, det er vi rigtigte glade for.
// Jackie indehaver af viston
Udskiftning gavle
Vinduer
Ovenlys
Det er en et par flinke svende vi har haft gående altid glade holder tiden og aftaler.
De var dygtige og gode til og holde pænt og rent
Tak for den flotte anmeldelse, det er vi rigtigte glade for.
// Jackie indehaver af viston
Renovering af badeværelse
Viston har renoveret vores badeværelse.
Det er gået super godt, det var nogen rigtigt flinke håndværkere som var her.
Arbejdet er flot lavet og til aftalte tid.
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Renovering af badeværelse
Viston har renoveret vores badeværelse.
Det er gået super godt, det var nogen rigtigt flinke håndværkere som var her.
Arbejdet er flot lavet og til aftalte tid.
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Vi har fået etableret en ny træterrasse.
Viston har hjulet med designet og størrelsen, og så bedte vi dem komme med råd og vejledning i forhold til valg af træsort.
Vi gik med cumaru, hvilket vi er rigtige glade for.
Godt udført arbejde til fairpris
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Vi har fået etableret en ny træterrasse.
Viston har hjulet med designet og størrelsen, og så bedte vi dem komme med råd og vejledning i forhold til valg af træsort.
Vi gik med cumaru, hvilket vi er rigtige glade for.
Godt udført arbejde til fairpris
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Vi havde en utæthed i vores tag på vores hus.
Viston kom hurtigt (dagen efter) og fik ordnet det.
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Vi havde en utæthed i vores tag på vores hus.
Viston kom hurtigt (dagen efter) og fik ordnet det.
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Totalrenovering af hus
Jackie/Viston har været vores totalentreprenør i forbindelse med renoveringen af vores hus. De har taget sig af alt fra tegninger og byggetilladelse til det færdige resultat.
Vi har haft glæde af at samarbejde med den samme person gennem hele processen, hvilket har været en stor tryghed for os. Viston har håndteret al kommunikation med håndværkerne, og alt er forløbet over al forventning.
Vi kan varmt anbefale Viston som entreprenør til større projekter.
De bedste hilsner,
Anders Schmidt,
Hej Anders
Jeg vil gerne sige tusind mange tak for den meget flotte anmeldelse, den sætter jeg stor pris på!
Mange tak for det gode samarbejde hele vejen igennem processen.
// Jackie - Indehaver af viston a/s
Totalrenovering af hus
Jackie/Viston har været vores totalentreprenør i forbindelse med renoveringen af vores hus. De har taget sig af alt fra tegninger og byggetilladelse til det færdige resultat.
Vi har haft glæde af at samarbejde med den samme person gennem hele processen, hvilket har været en stor tryghed for os. Viston har håndteret al kommunikation med håndværkerne, og alt er forløbet over al forventning.
Vi kan varmt anbefale Viston som entreprenør til større projekter.
De bedste hilsner,
Anders Schmidt,
Hej Anders
Jeg vil gerne sige tusind mange tak for den meget flotte anmeldelse, den sætter jeg stor pris på!
Mange tak for det gode samarbejde hele vejen igennem processen.
// Jackie - Indehaver af viston a/s
Viston har skiftet alle mine vinduer og døre i huset, efterfølgende har de omfuget vores mursten udvendigt.
Jeg er så tilfreds med resultatet, og håndværkerne var rigtigt søde.
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Viston har skiftet alle mine vinduer og døre i huset, efterfølgende har de omfuget vores mursten udvendigt.
Jeg er så tilfreds med resultatet, og håndværkerne var rigtigt søde.
Tak for den fine anmeldelse, det er vi rigtigt glade for.
// Jackie indehaver af viston
Jeg fik kontakt med Viston gennem byggetilbud.dk, og jeg valgte dem, fordi de er lokale og reklamerer med ”professionelle løsninger skræddersyet til dig”. Jeg fik Jackie på besøg, hvor vi snakkede om, at jeg havde et gulvbræt i gangen, der sank lidt, og at der var kommet skjolder på loftet i badeværelset i stueetagen, og at det sikkert kom fra badeværelset i overetagen, fordi en fuge var sluppet i kanten mellem væg og brusekar.
Jeg understregede fra starten, at jeg ikke havde så mange penge at gøre det med. Gulvet i gangen skulle repareres, hvis det kunne gøres nemt, og badeværelset skulle ikke være pænt, det skulle være tæt. Badeværelset er fra 1976, har slidt vinyl på gulvet og træ på væggene - det kan ikke blive pænt alligevel. Det var en forudsætning, at han forstod, at det skulle gøres så billigt som overhovedet muligt – og det var han med på. Jackie er flink og veltalende, og der er ingen grund til at tro, at han ikke er helt med på planen.
Jeg er endt med en regning på 95.000,- for brusekabine og reparation af gulvet i gangen. Min utilfredshed med Viston handler om helt utrolig dårlig rådgivning. Både i forhold til kontakt til forsikringen, hvor han decideret sagde ”nej”, da jeg spurgte, om jeg skulle ringe til forsikringen, men også i forhold til, at jeg hele tiden har understreget, at det skulle være så billigt som muligt, og alligevel er det endt med en kæmperegning, som ingen andre overhovedet kan forstå. Og han har fortalt ting, der reelt ikke passer, så jeg har truffet valg, der har gjort det dyrere.
Det blev aftalt, at gulvet i gangen skulle repareres med en såkaldt jack-skrue, som man skruer ned i gulvet, og så løfter den gulvbrættet op på plads. Det var en god og billig løsning.
Så er der badeværelset. Det er et gammelt badeværelse, hvor brusekabinen er et brusekar med malede gipsplader på væggene. Jackie var enig med mig i, at det lignede, at det var en utæt fuge. Det blev aftalt, at brusekarret lige skulle løftes op for at sikre os, at der ikke var noget fugt under, så der ikke blev lukket noget vådt inde, når der blev fuget om. Fordi vi regnede med, at det var en utæt fuge, ringede jeg i første omgang ikke til forsikringsselskabet.
Jackie kom med to tømrere ugen efter til aftalt tid. Jackie begynder at forklare, at det med jack-skruen kan ikke lade sig gøre alligevel, så vi er nødt til at pille gulvet op og reparere nedefra, men det ville jo en bedre løsning at skifte gulvet i gangen. Øh, nej, det vil det ikke, for der er gennemgående gulve i hele underetagen. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen synes, at det er en smart idé. Jeg bliver presset på at vælge, fordi der står tre mand og kigger på mig, så jeg vælger så at få repareret ca 1 m2 der, hvor gulvbrættet synker. Det ender med at tage to mand flere dage at ordne det gulv. Der vil jeg mene, at en god rådgiver skulle havde sagt ”det der kommer til at koste nogle tusinde kroner – er du sikker på, at du vil have det ordnet?” - eller i hvert fald have ringet på forhånd og fortalt, at planen var ændret, og det blev dyrere. Gulvet endte med at koste 15.000,- at reparere.
Så var der badeværelset. Da brusekarret bliver løftet op, viser det sig, at det er afløbet på brusekarret, der er i stykker, og det kan ikke repareres. Jeg bliver ringet op og får det fortalt, og jeg spørger, om jeg så ikke skal ringe til forsikringen, og jeg får svaret ”Nej, det skal bare ordnes”. Øh, okay. Selvfølgelig er det en fejl, at jeg ikke straks ringer til forsikringen, men jeg troede på ham. Og det får så mig til at tænke på, om Jackie ikke ved, hvordan forsikringsselskaber arbejder, eller om det var nemmere for ham, hvis jeg ikke involverede dem? Eller kunne han tjene flere penge på mig end på forsikringsselskabet?
Så udvikler det sig. Det viser sig, at man ikke kan reparere brusekarret – det giver alle mig ret i. Men Jackie sagde, at det er en dårlig idé at sætte en ny brusebund ind, for væggene er ikke lovlige længere, at man ikke må lave malet vådrumsgips længere, for så dækker forsikringen ikke, hvis noget går galt. Og det passer ikke, der har både overtaksator og andre fortalt mig efterfølgende, at det måtte vi godt lade stå, når det var der i forvejen. Så forklarede Jackie, at det var det billigste at opbygge en ny brusebund fra hunden. Jeg spurgte så, om vi ikke kunne få vinyl på væggene, om det ikke var billigere end klinker? Det var det ikke, og det skal nok passe, men jeg prøvede hele tiden, om det ikke kunne gøres billigere. Så vi kunne ikke sætte et nyt kar ind, det var billigere at bygge en brusebund, og så skal vi så også lave nye vægge og og og. For det blev en lang kæde af "når vi gør A, er vi er nødt til at gøre B", som bare overhovedet ikke passede, og som bare gjorde alting så dyrt. Men måske det var det, Viston kunne tjene bedst på?
Så var der afløbet, der skulle jo laves et nyt. Jeg blev spurgt, hvad jeg ville have, og jeg sagde ”det billigste, jeg er ligeglad” – der blev jeg lovet, at unidrain var det billigste at lave - det har ingen andre givet Jackie ret i, men måske det var det, Viston kunne tjene bedst på?
Jackie lovede at finde de billigst mulige fliser, en rest et eller andet sted, og det var fint med mig, så længe de var hvide eller grå. Det skal nok passe, at han fandt nogle til en fin pris.
På det her tidspunkt har jeg et hul i gulvet på badeværelset. Jeg beder jeg så om et overslag, for jeg synes, at det begynder at lyde af mange timer. Jeg får et overslag tilsendt på 70.000,- (med et forslag til helt nyt badeværelse på 170-190.00,-). Jeg ringer tilbage og siger, at jeg synes, at det er mange penge. Han siger ”synes du det?” - jeg svarer ”Ja, 70.000,- er da mange penge.” - ”Har jeg skrevet det? Så har jeg skrevet forkert. Jeg mente det halve.” - Jeg skriver tilbage til ham pr. mail ”Er vi enige om, at du mente 35-40.000,- i overslag”, og det bekræfter han.
I samme ombæring kontakter jeg forsikringsselskabet. De er ret langsomme, jeg snakker med dem, taksator siger, at han mener, at det skulle have været repareret på en anden måde, men på intet tidspunkt siger de, at jeg skal stoppe, så de selv kan komme og kigge på det, så jeg aner ikke uråd.
Tømrerne gør klar i gulvet til, at vvs-manden skal komme og sætte unidrain i dagen efter. Det gør vvs-manden, og det tager ham mange timer og flere dage at blive færdig. Da tømrerne kommer igen, viser det sig, at vvs-manden har savet de bjælker over, som brusekabinen skal hvile på, så de skal prøve at bygge noget nyt, der kan bære den. Badeværelset har væg ud mod trappen til første sal, og pludseligt stikker der tykke skruer flere centimeter ud af væggen ude over trappen. Det havde tømrerne ikke selv opdaget, og det tager mange timer at reparere det, og tømrerne skal frem og tilbage efter maling, fordi træpladen på væggen skal også males om, og jeg er stadig ikke sikker på, om Jackie huskede at trække alle de timer fra i den endelige regning, for det har jeg ikke fået svar på – men der gik da nok samlet en arbejdsdag for to mand på det.
Så bliver brusekabinen bygget op, og cirka heromkring fortæller Jackie så, at han har været ved at tæller timer op, og det er allerede gået over overslaget, uden at han sådan helt kan forklare det. Og der mangler regningerne fra fugemand og vvs-mand. Så det får jo mig til at tænke, om det første overslag i virkeligheden var rigtigt, men så blev det lige justeret, da han kunne høre, at jeg syntes, at det var mange penge?
Sideløbende med det her pågår så diskussionen med forsikringsselskabet. Den første mand insisterer på, at det skal repareres nedefra gennem loftet, men overtaksatoren er heldigvis med på, at det skulle repareres oppefra i selve badeværelset. Overtaksatoren er på besøg, da badeværelset er færdigt, og han forklarer, at det havde været fuldstændigt lovligt at lade de malede gipsvægge stå der, fordi de var der i forvejen, og at det ikke var billigste løsning at lave et unidrain. At det havde været korrekt at skifte karret til et nyt og lave nyt afløb, og det ville have kostet 20-25.000,-. Han var meget overrasket over, at den brusekabine kunne være løbet op i 80.000,- - han vurderer, at den burde have kostet 40.000,-. Han er selvfølgelig ikke uvildig, men han er næppe dobbelt-op-skæv på den. Og hvad værre er – han var chokeret over, at de ikke var blevet kontaktet længe før, for ”alle håndværkere ved, hvornår man skal ringe efter forsikringsselskabet”.
Undervejs er Jackie flink nok til at tale med forsikringsselskabet, når de har spørgsmål, og han snakker også med overtaksatoren. Overtaksatoren refererer samtalen, og han fortæller, at Jackie bl.a. har sagt ”vi havde jo heller ikke regnet med, at vi skulle ind i væggene” – og det passer jo overhovedet ikke med det, han har sagt til mig. Derudover siger han, at ”armatur og bruser er jo også med i det beløb” – og det er lodret løgn, for det er det oprindelige armatur, og bruseren er en ny, som jeg selv var på dba.dk og købe, og så blev den så sat op. Så hvad har Jackie ellers ikke husket rigtigt omkring? Han vidste, at overtaksatoren ville ringe, så han havde da muligheden for lige at skimme sagen igen. Så er det jo ingen fordel, at Jackie gerne vil tale med forsikringsselskabet.
Det kan godt være, at det er en fair pris for alle de timer, de har været her, men det er jo blevet afsindigt dyrt. Jeg startede med at sige, at det skal være så billigt som muligt, og at det ikke skal være pænt, det skal bare være tæt. Hvordan kan en byggerådgiver og fagprofessionel regne så vanvittigt galt? Og slet ikke se det komme? Selv det overslag, som blev lavet halvvejs, blev overskredet med 100%. Hvis han havde haft den mindste idé om, at det ville blive så dyrt, så skulle han jo have reageret, da jeg sagde "så billigt som muligt" og have sagt nej tak til opgaven. Og når jeg hver eneste dag siger ”så billigt som muligt”, så skal en god rådgiver da holde styr på, hvad der bliver brugt af timer.
Jeg er rasende og føler, at jeg er blevet oversolgt alt muligt unødvendigt – og der har virkelig ikke været nogen som helst fokus på at holde det billigt, selvom det var FORUDSÆTNINGEN for projektet. Dårlig rådgivning og virkelig uden samvittighed i forhold til pris og omfang af løsning – eller også er nogen virkelig dårlig til at beregne tilbud i det firma. Der er også noget med datoer - regningen kom d. 18. marts og var dateret d. 8. marts, så jeg allerede var to dage i restance, men det blev dog rettet, da jeg bad om det.
På den gode side vil jeg sige, at brusekabinen sådan set er fin nok, og alle håndværkere har været de sødeste og rareste folk at have gående i huset.
Det kan jo godt være, at ingen har gjort noget træls med vilje. Men hvis det er tilfældet, så er der nogen, der skal stramme gevaldigt op på 1) hvordan og hvornår man inddrager forsikringsselskabet, 2) hvor meget man må bygge om og stadig lave det efter gammel standard, 3) hvordan man beregner tilbud, så det ikke bliver det dobbelte af overslaget, og 4) hvordan man opfører sig, når kunden siger SÅ BILLIGT SOM MULIGT hver eneste dag.
Jackies egne ord er ”Jeg synes vi klaret dine opgaver helt præcis som vi skulle og kunne, prismæssigt synes jeg vi var rigtig fair. ” - og den kan vi så lade stå og blafre lidt i vinden.
Kære Anne
Som jeg tidligere har informeret dig om i vores mails frem og tilbage, så kommer din anmeldelse meget bag på mig.
Selv til den sidste gennemgang/aflevering virkede du rigtigt glad for hele forløbet.
Heller ikke under forløbet har du luftet din utilfredshed, derimod har du været så positiv hele vejen igennem.
Så JA denne anmeldelse kommer bag på mig.
Jeg har været fuldt ud inden i hele forløbet hele vejen, men der er flere af de skrevet påstande som jeg ikke genkender. Jeg vil ikke komme med en lang smøre om de forskellige påstande.
Som jeg har skrevet til dig tidligere, så står jeg 100% inden for vores løsninger og priserne på dem.
Jeg må nok sande at man ikke kan gøre alle kunder tilfredse selv om man strækker sig langt med godt håndværk og fair priser.
Venlig hilsen
Jackie Foged
Indehaver af Viston a/s
Jeg fik kontakt med Viston gennem byggetilbud.dk, og jeg valgte dem, fordi de er lokale og reklamerer med ”professionelle løsninger skræddersyet til dig”. Jeg fik Jackie på besøg, hvor vi snakkede om, at jeg havde et gulvbræt i gangen, der sank lidt, og at der var kommet skjolder på loftet i badeværelset i stueetagen, og at det sikkert kom fra badeværelset i overetagen, fordi en fuge var sluppet i kanten mellem væg og brusekar.
Jeg understregede fra starten, at jeg ikke havde så mange penge at gøre det med. Gulvet i gangen skulle repareres, hvis det kunne gøres nemt, og badeværelset skulle ikke være pænt, det skulle være tæt. Badeværelset er fra 1976, har slidt vinyl på gulvet og træ på væggene - det kan ikke blive pænt alligevel. Det var en forudsætning, at han forstod, at det skulle gøres så billigt som overhovedet muligt – og det var han med på. Jackie er flink og veltalende, og der er ingen grund til at tro, at han ikke er helt med på planen.
Jeg er endt med en regning på 95.000,- for brusekabine og reparation af gulvet i gangen. Min utilfredshed med Viston handler om helt utrolig dårlig rådgivning. Både i forhold til kontakt til forsikringen, hvor han decideret sagde ”nej”, da jeg spurgte, om jeg skulle ringe til forsikringen, men også i forhold til, at jeg hele tiden har understreget, at det skulle være så billigt som muligt, og alligevel er det endt med en kæmperegning, som ingen andre overhovedet kan forstå. Og han har fortalt ting, der reelt ikke passer, så jeg har truffet valg, der har gjort det dyrere.
Det blev aftalt, at gulvet i gangen skulle repareres med en såkaldt jack-skrue, som man skruer ned i gulvet, og så løfter den gulvbrættet op på plads. Det var en god og billig løsning.
Så er der badeværelset. Det er et gammelt badeværelse, hvor brusekabinen er et brusekar med malede gipsplader på væggene. Jackie var enig med mig i, at det lignede, at det var en utæt fuge. Det blev aftalt, at brusekarret lige skulle løftes op for at sikre os, at der ikke var noget fugt under, så der ikke blev lukket noget vådt inde, når der blev fuget om. Fordi vi regnede med, at det var en utæt fuge, ringede jeg i første omgang ikke til forsikringsselskabet.
Jackie kom med to tømrere ugen efter til aftalt tid. Jackie begynder at forklare, at det med jack-skruen kan ikke lade sig gøre alligevel, så vi er nødt til at pille gulvet op og reparere nedefra, men det ville jo en bedre løsning at skifte gulvet i gangen. Øh, nej, det vil det ikke, for der er gennemgående gulve i hele underetagen. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen synes, at det er en smart idé. Jeg bliver presset på at vælge, fordi der står tre mand og kigger på mig, så jeg vælger så at få repareret ca 1 m2 der, hvor gulvbrættet synker. Det ender med at tage to mand flere dage at ordne det gulv. Der vil jeg mene, at en god rådgiver skulle havde sagt ”det der kommer til at koste nogle tusinde kroner – er du sikker på, at du vil have det ordnet?” - eller i hvert fald have ringet på forhånd og fortalt, at planen var ændret, og det blev dyrere. Gulvet endte med at koste 15.000,- at reparere.
Så var der badeværelset. Da brusekarret bliver løftet op, viser det sig, at det er afløbet på brusekarret, der er i stykker, og det kan ikke repareres. Jeg bliver ringet op og får det fortalt, og jeg spørger, om jeg så ikke skal ringe til forsikringen, og jeg får svaret ”Nej, det skal bare ordnes”. Øh, okay. Selvfølgelig er det en fejl, at jeg ikke straks ringer til forsikringen, men jeg troede på ham. Og det får så mig til at tænke på, om Jackie ikke ved, hvordan forsikringsselskaber arbejder, eller om det var nemmere for ham, hvis jeg ikke involverede dem? Eller kunne han tjene flere penge på mig end på forsikringsselskabet?
Så udvikler det sig. Det viser sig, at man ikke kan reparere brusekarret – det giver alle mig ret i. Men Jackie sagde, at det er en dårlig idé at sætte en ny brusebund ind, for væggene er ikke lovlige længere, at man ikke må lave malet vådrumsgips længere, for så dækker forsikringen ikke, hvis noget går galt. Og det passer ikke, der har både overtaksator og andre fortalt mig efterfølgende, at det måtte vi godt lade stå, når det var der i forvejen. Så forklarede Jackie, at det var det billigste at opbygge en ny brusebund fra hunden. Jeg spurgte så, om vi ikke kunne få vinyl på væggene, om det ikke var billigere end klinker? Det var det ikke, og det skal nok passe, men jeg prøvede hele tiden, om det ikke kunne gøres billigere. Så vi kunne ikke sætte et nyt kar ind, det var billigere at bygge en brusebund, og så skal vi så også lave nye vægge og og og. For det blev en lang kæde af "når vi gør A, er vi er nødt til at gøre B", som bare overhovedet ikke passede, og som bare gjorde alting så dyrt. Men måske det var det, Viston kunne tjene bedst på?
Så var der afløbet, der skulle jo laves et nyt. Jeg blev spurgt, hvad jeg ville have, og jeg sagde ”det billigste, jeg er ligeglad” – der blev jeg lovet, at unidrain var det billigste at lave - det har ingen andre givet Jackie ret i, men måske det var det, Viston kunne tjene bedst på?
Jackie lovede at finde de billigst mulige fliser, en rest et eller andet sted, og det var fint med mig, så længe de var hvide eller grå. Det skal nok passe, at han fandt nogle til en fin pris.
På det her tidspunkt har jeg et hul i gulvet på badeværelset. Jeg beder jeg så om et overslag, for jeg synes, at det begynder at lyde af mange timer. Jeg får et overslag tilsendt på 70.000,- (med et forslag til helt nyt badeværelse på 170-190.00,-). Jeg ringer tilbage og siger, at jeg synes, at det er mange penge. Han siger ”synes du det?” - jeg svarer ”Ja, 70.000,- er da mange penge.” - ”Har jeg skrevet det? Så har jeg skrevet forkert. Jeg mente det halve.” - Jeg skriver tilbage til ham pr. mail ”Er vi enige om, at du mente 35-40.000,- i overslag”, og det bekræfter han.
I samme ombæring kontakter jeg forsikringsselskabet. De er ret langsomme, jeg snakker med dem, taksator siger, at han mener, at det skulle have været repareret på en anden måde, men på intet tidspunkt siger de, at jeg skal stoppe, så de selv kan komme og kigge på det, så jeg aner ikke uråd.
Tømrerne gør klar i gulvet til, at vvs-manden skal komme og sætte unidrain i dagen efter. Det gør vvs-manden, og det tager ham mange timer og flere dage at blive færdig. Da tømrerne kommer igen, viser det sig, at vvs-manden har savet de bjælker over, som brusekabinen skal hvile på, så de skal prøve at bygge noget nyt, der kan bære den. Badeværelset har væg ud mod trappen til første sal, og pludseligt stikker der tykke skruer flere centimeter ud af væggen ude over trappen. Det havde tømrerne ikke selv opdaget, og det tager mange timer at reparere det, og tømrerne skal frem og tilbage efter maling, fordi træpladen på væggen skal også males om, og jeg er stadig ikke sikker på, om Jackie huskede at trække alle de timer fra i den endelige regning, for det har jeg ikke fået svar på – men der gik da nok samlet en arbejdsdag for to mand på det.
Så bliver brusekabinen bygget op, og cirka heromkring fortæller Jackie så, at han har været ved at tæller timer op, og det er allerede gået over overslaget, uden at han sådan helt kan forklare det. Og der mangler regningerne fra fugemand og vvs-mand. Så det får jo mig til at tænke, om det første overslag i virkeligheden var rigtigt, men så blev det lige justeret, da han kunne høre, at jeg syntes, at det var mange penge?
Sideløbende med det her pågår så diskussionen med forsikringsselskabet. Den første mand insisterer på, at det skal repareres nedefra gennem loftet, men overtaksatoren er heldigvis med på, at det skulle repareres oppefra i selve badeværelset. Overtaksatoren er på besøg, da badeværelset er færdigt, og han forklarer, at det havde været fuldstændigt lovligt at lade de malede gipsvægge stå der, fordi de var der i forvejen, og at det ikke var billigste løsning at lave et unidrain. At det havde været korrekt at skifte karret til et nyt og lave nyt afløb, og det ville have kostet 20-25.000,-. Han var meget overrasket over, at den brusekabine kunne være løbet op i 80.000,- - han vurderer, at den burde have kostet 40.000,-. Han er selvfølgelig ikke uvildig, men han er næppe dobbelt-op-skæv på den. Og hvad værre er – han var chokeret over, at de ikke var blevet kontaktet længe før, for ”alle håndværkere ved, hvornår man skal ringe efter forsikringsselskabet”.
Undervejs er Jackie flink nok til at tale med forsikringsselskabet, når de har spørgsmål, og han snakker også med overtaksatoren. Overtaksatoren refererer samtalen, og han fortæller, at Jackie bl.a. har sagt ”vi havde jo heller ikke regnet med, at vi skulle ind i væggene” – og det passer jo overhovedet ikke med det, han har sagt til mig. Derudover siger han, at ”armatur og bruser er jo også med i det beløb” – og det er lodret løgn, for det er det oprindelige armatur, og bruseren er en ny, som jeg selv var på dba.dk og købe, og så blev den så sat op. Så hvad har Jackie ellers ikke husket rigtigt omkring? Han vidste, at overtaksatoren ville ringe, så han havde da muligheden for lige at skimme sagen igen. Så er det jo ingen fordel, at Jackie gerne vil tale med forsikringsselskabet.
Det kan godt være, at det er en fair pris for alle de timer, de har været her, men det er jo blevet afsindigt dyrt. Jeg startede med at sige, at det skal være så billigt som muligt, og at det ikke skal være pænt, det skal bare være tæt. Hvordan kan en byggerådgiver og fagprofessionel regne så vanvittigt galt? Og slet ikke se det komme? Selv det overslag, som blev lavet halvvejs, blev overskredet med 100%. Hvis han havde haft den mindste idé om, at det ville blive så dyrt, så skulle han jo have reageret, da jeg sagde "så billigt som muligt" og have sagt nej tak til opgaven. Og når jeg hver eneste dag siger ”så billigt som muligt”, så skal en god rådgiver da holde styr på, hvad der bliver brugt af timer.
Jeg er rasende og føler, at jeg er blevet oversolgt alt muligt unødvendigt – og der har virkelig ikke været nogen som helst fokus på at holde det billigt, selvom det var FORUDSÆTNINGEN for projektet. Dårlig rådgivning og virkelig uden samvittighed i forhold til pris og omfang af løsning – eller også er nogen virkelig dårlig til at beregne tilbud i det firma. Der er også noget med datoer - regningen kom d. 18. marts og var dateret d. 8. marts, så jeg allerede var to dage i restance, men det blev dog rettet, da jeg bad om det.
På den gode side vil jeg sige, at brusekabinen sådan set er fin nok, og alle håndværkere har været de sødeste og rareste folk at have gående i huset.
Det kan jo godt være, at ingen har gjort noget træls med vilje. Men hvis det er tilfældet, så er der nogen, der skal stramme gevaldigt op på 1) hvordan og hvornår man inddrager forsikringsselskabet, 2) hvor meget man må bygge om og stadig lave det efter gammel standard, 3) hvordan man beregner tilbud, så det ikke bliver det dobbelte af overslaget, og 4) hvordan man opfører sig, når kunden siger SÅ BILLIGT SOM MULIGT hver eneste dag.
Jackies egne ord er ”Jeg synes vi klaret dine opgaver helt præcis som vi skulle og kunne, prismæssigt synes jeg vi var rigtig fair. ” - og den kan vi så lade stå og blafre lidt i vinden.
Kære Anne
Som jeg tidligere har informeret dig om i vores mails frem og tilbage, så kommer din anmeldelse meget bag på mig.
Selv til den sidste gennemgang/aflevering virkede du rigtigt glad for hele forløbet.
Heller ikke under forløbet har du luftet din utilfredshed, derimod har du været så positiv hele vejen igennem.
Så JA denne anmeldelse kommer bag på mig.
Jeg har været fuldt ud inden i hele forløbet hele vejen, men der er flere af de skrevet påstande som jeg ikke genkender. Jeg vil ikke komme med en lang smøre om de forskellige påstande.
Som jeg har skrevet til dig tidligere, så står jeg 100% inden for vores løsninger og priserne på dem.
Jeg må nok sande at man ikke kan gøre alle kunder tilfredse selv om man strækker sig langt med godt håndværk og fair priser.
Venlig hilsen
Jackie Foged
Indehaver af Viston a/s
Viston har stået for alt arbejdet i forhold til vores renovering af vores køkkenalrum.
Vi har fået fjernet nogen bærende vægge for at kunne få vores ønsket alrum, der er lavet ny kloak, strøm, gulvmarne og nyt plankegulv. Efterfølgende der der sat nye lofter op, malet og monteret nyt køkken.
Vi har haft en fantastisk dialog med håndværkerne hele vejen :)
Der kom en mere udgifter under projektet, da flere af vores gulvbjælker var rådene.
alt i alt en rigtigt god oplevelse med viston a/s
venlig hilsen
Anna
Viston har stået for alt arbejdet i forhold til vores renovering af vores køkkenalrum.
Vi har fået fjernet nogen bærende vægge for at kunne få vores ønsket alrum, der er lavet ny kloak, strøm, gulvmarne og nyt plankegulv. Efterfølgende der der sat nye lofter op, malet og monteret nyt køkken.
Vi har haft en fantastisk dialog med håndværkerne hele vejen :)
Der kom en mere udgifter under projektet, da flere af vores gulvbjælker var rådene.
alt i alt en rigtigt god oplevelse med viston a/s
venlig hilsen
Anna
Jeg har fået renoveret et af mine badeværelser af Viston A/S.
Resultatet er blevet rigtigt godt, og jeg har virkelige følt mig godt informeret under projektet.
Alle håndværkerne har lavet flot arbejde.
Jackie, jeg ringer når jeg skal have renoveret det andet :-)
Venlig hilsen
Jan Andersen
Jeg har fået renoveret et af mine badeværelser af Viston A/S.
Resultatet er blevet rigtigt godt, og jeg har virkelige følt mig godt informeret under projektet.
Alle håndværkerne har lavet flot arbejde.
Jackie, jeg ringer når jeg skal have renoveret det andet :-)
Venlig hilsen
Jan Andersen
Jeg fik lidt vand ned igennem taget ved emhætten i køkkenet. Ringede til viston, og dagen efter kom de og lavet det.
Hurtig udrykning og taget er tæt igen.
Jeg fik lidt vand ned igennem taget ved emhætten i køkkenet. Ringede til viston, og dagen efter kom de og lavet det.
Hurtig udrykning og taget er tæt igen.
Hej Kasper,
Tak for den flotte anmeldelse.