bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
I oktober 2022 køber vi en varmepumpe 5kW til et hus fra 1952 i etager med krybekælder. igennem Fly Larsen i Viborg som vi har tillid til idet de har varetaget vores gasfyr forinden. Vi modtager ingen udregninger i forhold til størrelsen på varmepumpen, men de garantere at denne passer i forhold til husets størrelse. Efterfølgende oplever vi mangelfuld varme (temperaturer ned til 18 grader når temperaturen rammer 0-punktet udenfor. Vi bliver nødsaget til at supplere med el-radiatorer, hvilket ifølge Fly Larsen er helt normalt at man skal når man har varmepumpe. Vi retter henvendelse utallige gange for at få løst problemet, men Fly Larsen handler ikke på vores henvendelser og siger at dette skyldes at vores radiatorer ikke er korrekt dimensioneret i forhold til varmepumpen, og det ikke skyldes at varmepumpen er underdimensioneret som vi har mistanke om.
Efter endnu en vinter med mangelfuld bliver varmepumpen efterset at producenten. Situation forbliver uændret. Vi giver os og skriver at vi ønsker at udskifte radiatorerne til de korrekte dimensioner, og Efterfølgende kommer Fly Larsen ud for at tage mål til dette. Efterfølgende rykker vi for svar fra deres besøg flere gange. 1 måned efter modtager vi svar, og nu er det ikke dimensionerne på varmepumpen det er galt med, men nu skyldes varmepumpens manglende funktionsduelighed at 2 af vores gulve i underetagen ikke er isoleret, rørene er ikke rigtig dimensioneret. Hvilket er blevet bekræftet af andre varmepumpe montører ikke er tilfældet.
Jeg tager ned og snakker med Fly Larsen idet jeg ikke mener at vi når I mål ned dette. Dette bliver manet til jorden. Jeg fremviser papirer på at andre varmepumpe montører ikke vil montere en varmepumpe så lille til et hus af vores størrelse og alder. De vil anbefale en 8kW.
Pludselig erkender Fly Larsen at varmepumpen har været underdimensioneret, og vi selvfølgelig skal have en 7kW. Han skal lige snakke med producenten der laver udregninger baseret på husets alder og isolering. I udregningen er der ikke taget forbehold for at der er krybekælder, at huset er i 2 etager og personer i husstanden i forhold til størrelsen på buffertanken.
I mellemtiden er vores tillid og tålmodighed opbrugt og sammen med en advokat anmoder vi om at få vores penge tilbage idet de ikke har overholdt købe /reklamationsloven.
Fly Larsen undre sig over vores ønske for de vil jo give os en 7kW efter halvandet år, hvor vi har klaget både telefonisk og pr. mail og gennemgået 2 vintre med mangelfuld varme.
Forfalds datoen for tilbagebetaling fra Fly Larsen er overskredet, og vi har stadig ikke set vores penge .
I oktober 2022 køber vi en varmepumpe 5kW til et hus fra 1952 i etager med krybekælder. igennem Fly Larsen i Viborg som vi har tillid til idet de har varetaget vores gasfyr forinden. Vi modtager ingen udregninger i forhold til størrelsen på varmepumpen, men de garantere at denne passer i forhold til husets størrelse. Efterfølgende oplever vi mangelfuld varme (temperaturer ned til 18 grader når temperaturen rammer 0-punktet udenfor. Vi bliver nødsaget til at supplere med el-radiatorer, hvilket ifølge Fly Larsen er helt normalt at man skal når man har varmepumpe. Vi retter henvendelse utallige gange for at få løst problemet, men Fly Larsen handler ikke på vores henvendelser og siger at dette skyldes at vores radiatorer ikke er korrekt dimensioneret i forhold til varmepumpen, og det ikke skyldes at varmepumpen er underdimensioneret som vi har mistanke om.
Efter endnu en vinter med mangelfuld bliver varmepumpen efterset at producenten. Situation forbliver uændret. Vi giver os og skriver at vi ønsker at udskifte radiatorerne til de korrekte dimensioner, og Efterfølgende kommer Fly Larsen ud for at tage mål til dette. Efterfølgende rykker vi for svar fra deres besøg flere gange. 1 måned efter modtager vi svar, og nu er det ikke dimensionerne på varmepumpen det er galt med, men nu skyldes varmepumpens manglende funktionsduelighed at 2 af vores gulve i underetagen ikke er isoleret, rørene er ikke rigtig dimensioneret. Hvilket er blevet bekræftet af andre varmepumpe montører ikke er tilfældet.
Jeg tager ned og snakker med Fly Larsen idet jeg ikke mener at vi når I mål ned dette. Dette bliver manet til jorden. Jeg fremviser papirer på at andre varmepumpe montører ikke vil montere en varmepumpe så lille til et hus af vores størrelse og alder. De vil anbefale en 8kW.
Pludselig erkender Fly Larsen at varmepumpen har været underdimensioneret, og vi selvfølgelig skal have en 7kW. Han skal lige snakke med producenten der laver udregninger baseret på husets alder og isolering. I udregningen er der ikke taget forbehold for at der er krybekælder, at huset er i 2 etager og personer i husstanden i forhold til størrelsen på buffertanken.
I mellemtiden er vores tillid og tålmodighed opbrugt og sammen med en advokat anmoder vi om at få vores penge tilbage idet de ikke har overholdt købe /reklamationsloven.
Fly Larsen undre sig over vores ønske for de vil jo give os en 7kW efter halvandet år, hvor vi har klaget både telefonisk og pr. mail og gennemgået 2 vintre med mangelfuld varme.
Forfalds datoen for tilbagebetaling fra Fly Larsen er overskredet, og vi har stadig ikke set vores penge .