bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Vi fik et overslag af RSK på 15.000 kr for sokkelrep., mosaikstenvæg, udkradsning af fuger, nye fuger, sætningsskade, nye sten i sætningsskade og nye fuger. Vi aftalte, at vi ville starte med sokkelrep. og stenvæg., for at afvente med det øvrige ifht. det økonomiske aspekt. Vi modtog dog en regning på 17.000 + for det halve arbejde og var ikke på noget tidspunkt blevet informeret over, at budgettet ville overstige overslaget væsentligt (som Forbrugerombudsmanden ellers har foreskrevet). Ligeledes var der udover de 23 timer tillagt 9 timer på rengøring af materiel, hvilket virker fuldstændig uproportionelt,- set i lyset af opgavens omfang. Da projektet var "færdigt", kunne vi konstaterer, at soklen var skæv, hvilket RSK ikke ville vedgå sig og vedblev med at fastholde, at han havde anvendt retteskinne. Ved selvsyn måtte han dog indrømme det. Den anden sokkel er smuldrende, grov og porøs og er lavet af flere omgange med store farveforskelle som resultat. Vi havde spurgt om, hvad vi selv kunne bidrage med praktisk og vi kunne så også konstatere, at han desuden havde kørt ekstra på lossepladsen, hvilket ikke er i tråd med aftalen, da vi sagtens kunne have den smule affald på traileren (derfor er der givet middel i oprydning, da aftalen var, at vi selv skulle bidrage praktisk med det, der var muligt). Det anvendte materiale fremstår porøst og smuldrer og der er allerede nu en uge efter store afhak, da det smuldrer i kanten. RSK ville ikke love et bedre resultat efterfølgende, hvis han skulle udbedrer det. Vi bad derfor om en redegørelse for timer og besigtigelse og om at finde en løsning i mindelighed, da vi ikke mente at resultatet var tilfredsstillende. Da RSK kom, startede vi med besigtigelsen, som han måtte vedgå sig, men han blev meget vred og irriteret, da vi forsøgte at få en løsning med ham. Han smækkede både i overført og bogstaveligt forstand døren efter sig. Vi blev herhjemme enige om, at vi ikke ville have ham til at lave udbedring på det utilfredstillende arbejde, da vi undrede os over, at han i første omgang havde samvittighed til at forlade projektet sådan og ligeledes skrev ekstra timer på regningen. Vi havde således ikke længere tillid til ham,- hverken fagligt eller hans temperament. Han forklarede de ekstra timer med, at resten af de halve dage jo ikke kunne bruges på andet, men det er vel netop pointen med timeløn? At betale for den medgåede tid efter hans eget valg. Vi kunne konstatere, at de ekstra timer var der først redegjort for, da vi bad om at få udspecificeret , hvad tiden var gået med, hvilket ikke stemte over ens med, det vi havde observeret, da der altid er nogen hjemme og vi ved selvsyn kunne se, hvornår han kom og gik. Vi vælger nu at få det resterende lavet på fast pris/tilbud senere, når vi har indhentet forskellige tilbud hos andre og vi har set eksempler på deres arbejde. Vi har derved lært at ALT skal være på skrift og at man desværre ikke altid kan stole på de informationer man får og ej heller på et fagligt godt stykke arbejde selvom man får det lavet af en faglært håndværker. Slutteligt vil vi til RSKs favør sige, at vi tilfredse med selve mosaikstenvæggen,- men absolut ikke soklen.
Vi fik et overslag af RSK på 15.000 kr for sokkelrep., mosaikstenvæg, udkradsning af fuger, nye fuger, sætningsskade, nye sten i sætningsskade og nye fuger. Vi aftalte, at vi ville starte med sokkelrep. og stenvæg., for at afvente med det øvrige ifht. det økonomiske aspekt. Vi modtog dog en regning på 17.000 + for det halve arbejde og var ikke på noget tidspunkt blevet informeret over, at budgettet ville overstige overslaget væsentligt (som Forbrugerombudsmanden ellers har foreskrevet). Ligeledes var der udover de 23 timer tillagt 9 timer på rengøring af materiel, hvilket virker fuldstændig uproportionelt,- set i lyset af opgavens omfang. Da projektet var "færdigt", kunne vi konstaterer, at soklen var skæv, hvilket RSK ikke ville vedgå sig og vedblev med at fastholde, at han havde anvendt retteskinne. Ved selvsyn måtte han dog indrømme det. Den anden sokkel er smuldrende, grov og porøs og er lavet af flere omgange med store farveforskelle som resultat. Vi havde spurgt om, hvad vi selv kunne bidrage med praktisk og vi kunne så også konstatere, at han desuden havde kørt ekstra på lossepladsen, hvilket ikke er i tråd med aftalen, da vi sagtens kunne have den smule affald på traileren (derfor er der givet middel i oprydning, da aftalen var, at vi selv skulle bidrage praktisk med det, der var muligt). Det anvendte materiale fremstår porøst og smuldrer og der er allerede nu en uge efter store afhak, da det smuldrer i kanten. RSK ville ikke love et bedre resultat efterfølgende, hvis han skulle udbedrer det. Vi bad derfor om en redegørelse for timer og besigtigelse og om at finde en løsning i mindelighed, da vi ikke mente at resultatet var tilfredsstillende. Da RSK kom, startede vi med besigtigelsen, som han måtte vedgå sig, men han blev meget vred og irriteret, da vi forsøgte at få en løsning med ham. Han smækkede både i overført og bogstaveligt forstand døren efter sig. Vi blev herhjemme enige om, at vi ikke ville have ham til at lave udbedring på det utilfredstillende arbejde, da vi undrede os over, at han i første omgang havde samvittighed til at forlade projektet sådan og ligeledes skrev ekstra timer på regningen. Vi havde således ikke længere tillid til ham,- hverken fagligt eller hans temperament. Han forklarede de ekstra timer med, at resten af de halve dage jo ikke kunne bruges på andet, men det er vel netop pointen med timeløn? At betale for den medgåede tid efter hans eget valg. Vi kunne konstatere, at de ekstra timer var der først redegjort for, da vi bad om at få udspecificeret , hvad tiden var gået med, hvilket ikke stemte over ens med, det vi havde observeret, da der altid er nogen hjemme og vi ved selvsyn kunne se, hvornår han kom og gik. Vi vælger nu at få det resterende lavet på fast pris/tilbud senere, når vi har indhentet forskellige tilbud hos andre og vi har set eksempler på deres arbejde. Vi har derved lært at ALT skal være på skrift og at man desværre ikke altid kan stole på de informationer man får og ej heller på et fagligt godt stykke arbejde selvom man får det lavet af en faglært håndværker. Slutteligt vil vi til RSKs favør sige, at vi tilfredse med selve mosaikstenvæggen,- men absolut ikke soklen.