Gå til hovedindhold

Dét skal du vide om Facebook annoncering

Markedsføring på Facebook sker på lidt andre præmisser end markedsføring på Google, ligesom at analyse af en annonces effektivitet kræver at se dataene gennem en anden linse. Der er logik i at tænke i annoncering målrettet Facebook – og i forlængelse af dette Instagram, som Facebook ejer.

 

Få hjælp til at nå målgruppen

Facebook er god til at konkurrence på indhold. Hvor du med Google AdWords kun kan skubbe links til din virksomhed op i søgeresultater, giver Facebook Ads’ muligheder for annoncering dig adgang til at dele konkrete posts, videoer eller alternative call-to-actions. Det stiller til gengæld større krav til, at du kender målgruppen. Et dedikeret kommunikationsbureau kan hjælpe dig med at ramme rigtigt. For at nå folk er ligegyldigt, hvis ikke du får fat i nogle, der kunne tænkes at handle hos dig.

 

Ram over 3.000.000 danske brugere

Med over 3.000.000 aktive, danske brugere på Facebook kan du potentielt få mange besøgende ind på din virksomheds sider, der så måske kulminerer i køb af dine produkter eller ydelser. Aktiviteter på Facebook er ikke en erstatning for SEO til Google eller andet markedsføring, men et supplement.

 

Skab engagement med dit indhold

Præcist ligesom du ved brug af SEO kan få en god placering i søgeresultater uden at smide penge efter AdWords, kan du også få indhold ud til mange brugere, uden du behøver betale for en annonce på Facebook. Engagement med dit indhold i form af likes, delinger samt kommentarer spreder det.

 

Bureauer har overblikket over Facebook Ads

Det forkromede overblik over, hvordan det går med din markedsføring, sidder et bureau typisk inde med, hvor de enten kan levere analyser som letfordøjelige KPI’er eller mere detaljerede indblik. Har du et bureau inden for markedsføring som fast samarbejdspartner over længere tid, ender du med at stå med det brede datagrundlag for at vurdere performance af Facebook Ads annoncer over tid.