Gå til hovedindhold
Data på pixel

Trends i Facebook annoncering

Hvordan kan du mest effektiv udføre markedsføring på Facebook? Facebook annoncering er måske en af de vigtigste måder at gøre folk opmærksom på din virksomhed og på dit produkt, om du er en stor virksomhed eller en privat person. Facebook annoncering er et stort og kompliceret emne, men det behøver ikke være svært at komme i gang med - læs mere om Facebook annoncering på makeitmedia.dk, der har virkelig mange ressourcer og en udførlig guide til, hvordan du eller din virksomhed kommer i gang.

Facebook er ikke bare på computeren

En af de vigtigste udviklinger i verden generelt i løbet af de sidste 10-15 år er, at næsten hele verdens befolkning har adgang til og benytter mobiltelefoner. Derfor er det heller ikke mærkeligt, at annoncering på Facebook må tage i betragtning, at rigtig mange interagere med Facebook på deres telefoner. Facebook Ads Trends inkluderer bl.a. at rigtig mange annonceringer benytter sig af video fremfor af tekst og video, da video fanger facebookbrugeres opmærksomhed meget mere effektivt end andre medier. Hvis du vil benytte Facebook annoncering, skal du altså være indstillet på at producerer videoer.

Benyt alle funktionerne på Facebook

Facebook er ikke bare opslag, men også stories og brugerspecifik markedsføring. Husk også at lægge ting op på din virksomheds sidde, så du kan nå flere personer, samt nå brugere på en mangfoldighed af måder. Brugere interagerer med Facebook på virkelig mange måder, og hvis du vil bruge Facebook mest effektiv, bør du tænker over at benytte alle de muligheder du har - video, tekst, stories, eller andre kreative måder at benytte platformen på.

Brugerspecifik annoncering

En af de vigtigste dele af Facebook er muligheden for brugerspecifik annoncering. Facebook har virkelig meget data på alle sine brugere, og det kan du som virksomhed drage fordel af. Brugerspecifikke reklamer er normen på Facebook, og på internettet generelt. Forskellen på Facebook og andre hjemmesider er, at virkelig mange mennesker benytter Facebook, så du har mulighed for at nå virkelig mange mennesker med dit produkt, samt at deres store mængde data muliggør virkelig effektiv brugerspecifik annoncering. Forbes oplyser at 80% af brugere er mere tilbøjelige til at købe et produkt hvis annoncen for produktet er specifikt rettet mod dem, så der er altså tale om en virkelig effektiv form for markedsføring, der er pengene værd.