Gå til hovedindhold
Hero image

BYBERG BYG ApS

Opløst efter konkurs den 26-01-2022

Klik her for at søge efter en anden håndværker
1.3
Samlede karakter ud af 5.0,
baseret på 1 anmeldelser
Samlet antal anmeldelser
0
0
1
Anmeldelser i alt 1

Nedenstående er medlem af Anmeld Håndværker - det er din sikkerhed!

Mads Markvard Tømrer - Snedker
Hedegaard BYG
SiCaLa ApS

Anmeldelser

Anmeldt af:
Lasse Gladbo Skjoldan, 2200 København N
05/02-2018
Kommunikation
1
Aftale
1
Pris
2
Tilfredshed
1
Oprydning
2
Samlet vurdering
1.3
Karakter
1.3
Rating icon
Byggeår:
2017
Opgave:
Indvendig, Køkken, Gulve/trapper, Væg/Loft, Opvarmning
Vil du bruge håndværkeren igen: NEJ
Oprettet i cvr nr.: 33495021

Gulv, loft, gulvvarme, maling

DÅRLIGT HÅNDVÆRK, DÅRLIG SERVICE

Vi har virkelig været utilfredse med Byberg Byg i forbindelse med vores nye køkken/entre i vores lejlighed.

Til at begynde med var de superflinke, arbejdsomme og nemme at få fat i.

Da det begyndte at gå skævt, kunne vi dog ikke længere få fat i dem. Gennem nu seks måneder har vi prøvet at få dem til at rette deres fejl, men de har ikke ringet tilbage eller svaret på mails, trods virkelig mange henvendelser fra os.

Klagepunkterne er - ud over virkelig dårlig service:

GRIMME GULVE DER KNIRKER
- Byberg Byg rådede os til at vælge klikgulve, fordi de var nemme at installere og fordi de havde prøvet det mange gange.
- Installationen var dog mildt sagt mangelfuld med adskillige ujævne overgange mellem klik-gulvplader i forhold til både højde og at hjørnerne ikke møder hinanden de rigtige steder.
- Byberg Byg forklarede sig med, at det er svært at lægge lige præcis vores slags klikgulve. Den pågældende montør sagde desuden, at han aldrig havde prøvet at lægge klikgulve før - noget, som direktøren for Byberg Byg efterfølgende modsagde og bedyrede, at det havde han skam gjort mange gange. Det var dog ret tydeligt, at den pågældende håndværker ikke kunne finde ud af det i første omgang, og efterfølgende kunne han heller ikke finde ud af at rette op på fejlen uden at gøre den værre:
- Byberg Byg forsøgte umiddelbart at rette fejlen ved at hamre pladerne på plads - noget som udbyderen klart siger at det kan de ikke holde til. Adskillige af klik-gulvplader blev derfor beskadiget.
- Byberg byg lovede at skifte de beskadigede plader ud, men de fleste af dem blev blot flyttet til et andet sted på gulvet og brugt igen. Fotografisk dokumentation forefindes.
- Gulvet er desuden begyndt at knirke tydeligt de steder vi går mest rundt. Det er begyndt at brede sig. Dette skyldes formentlig, at der kun er lagt papstykker mellem gulvvarme og klik-gulvplader.

GULVVARMEN VIRKER IKKE
- Vi betalte også for at få installeret gulvvarme. Den virker dog ikke efter hensigten. I den ene side af køkkenet ud mod baggården er gulvet køligt, mens det i den anden side ind mod stuen er decideret fodvarmt. I den kolde side er overfladetemperaturen 20,5^ grader C, og i den varme side er den 27^ grader (målt på en 5^ varm dag med termostaten stillet på medium 3). Forskellene på oplevet temperatur bliver umiddelbart større nu hvor vi skriver februar og der er minusgrader udenfor.
- Kilk-gulv producenten adviserer, at overfladetemperaturen ikke må blive over 26^, ellers kan der komme farvepåvirkning af gulvet!! Vi har derfor understreget over for Byberg byg, at det haster med at få det rettet. Men de har stadig ikke vendt tilbage på vores mails og opkald.
- VVS-montøren (som nu har opsagt samarbejdet med Byberg Byg pga. samarbejdsvanskeligheder) har oplyst, at han allerede inden tilbudsafgivelse anbefalede, at man brugte en såkaldt shunt (muligvis stavet forkert) for at kunne være sikker på, at gulvvarmen virkede ensartet i begge sider af køkkenet. Dette valgte Byberg Byg dog ikke at gøre- uden på nogen måde at inddrage os i beslutningen. Man valgte en løsning, der senere viste sig ikke at kunne sikre at de to forskellige varmefaser arbejdede sammen. Lige nu gør overophedningen af den ene fase, at der ikke kommer nok varme i den anden fase.
- I tilbuddet står blot, at vi har købt installation af gulvvarme - ikke om der skal installeres med eller uden shunt. Det fremgår dog omvendt også af købsloven samt almindelig sund fornuft, at hvis man køber gulvvarme, skal det virke ordentligt.
- Byberg Byg har ikke vendt tilbage trods virkelig mange henvendelser på både mail, telefon og SMS.

ELEKTRIKER HAR IKKE AFLEVERET ELTAVLER
- Tilknyttet elektriker var sådan set fin og dygtig nok. Men sløv. Nu her otte måneder efter færdiggørelse har han fortsat ikke fået afleveret eltavlerne til Radius og skaffet godkendelse af installationen hos Radius.
- Vi har måttet rykke rigtig mange gange for overhovedet at få elektriker til at tage affære, og her otte måneder efter afslutning af elinstallationer har vi selv måttet ringe til Radius, som oplyser, at man endnu ikke har afleveret de nedpillede eltavler/elmålere, så sagen kan komme videre.
- Vi kan derfor ikke få lov at sætte pladen op som skjuler eltavlen, før sagen er færdigbehandlet, og det er irriterende. Samtidig er det irriterende, at det er os, der skal bruge efterhånden rigtige mange opkald og SMS'er for at prøve at få elektriker til at gennemføre sagen hos Radius. Og det er stadig ikke sket.

Anmeldt af:
Lasse Gladbo Skjoldan, 2200 København N
05/02-2018
Kommunikation
1
Aftale
1
Pris
2
Tilfredshed
1
Oprydning
2
Samlet vurdering
1.3
Karakter
1.3
Rating icon

Gulv, loft, gulvvarme, maling

DÅRLIGT HÅNDVÆRK, DÅRLIG SERVICE

Vi har virkelig været utilfredse med Byberg Byg i forbindelse med vores nye køkken/entre i vores lejlighed.

Til at begynde med var de superflinke, arbejdsomme og nemme at få fat i.

Da det begyndte at gå skævt, kunne vi dog ikke længere få fat i dem. Gennem nu seks måneder har vi prøvet at få dem til at rette deres fejl, men de har ikke ringet tilbage eller svaret på mails, trods virkelig mange henvendelser fra os.

Klagepunkterne er - ud over virkelig dårlig service:

GRIMME GULVE DER KNIRKER
- Byberg Byg rådede os til at vælge klikgulve, fordi de var nemme at installere og fordi de havde prøvet det mange gange.
- Installationen var dog mildt sagt mangelfuld med adskillige ujævne overgange mellem klik-gulvplader i forhold til både højde og at hjørnerne ikke møder hinanden de rigtige steder.
- Byberg Byg forklarede sig med, at det er svært at lægge lige præcis vores slags klikgulve. Den pågældende montør sagde desuden, at han aldrig havde prøvet at lægge klikgulve før - noget, som direktøren for Byberg Byg efterfølgende modsagde og bedyrede, at det havde han skam gjort mange gange. Det var dog ret tydeligt, at den pågældende håndværker ikke kunne finde ud af det i første omgang, og efterfølgende kunne han heller ikke finde ud af at rette op på fejlen uden at gøre den værre:
- Byberg Byg forsøgte umiddelbart at rette fejlen ved at hamre pladerne på plads - noget som udbyderen klart siger at det kan de ikke holde til. Adskillige af klik-gulvplader blev derfor beskadiget.
- Byberg byg lovede at skifte de beskadigede plader ud, men de fleste af dem blev blot flyttet til et andet sted på gulvet og brugt igen. Fotografisk dokumentation forefindes.
- Gulvet er desuden begyndt at knirke tydeligt de steder vi går mest rundt. Det er begyndt at brede sig. Dette skyldes formentlig, at der kun er lagt papstykker mellem gulvvarme og klik-gulvplader.

GULVVARMEN VIRKER IKKE
- Vi betalte også for at få installeret gulvvarme. Den virker dog ikke efter hensigten. I den ene side af køkkenet ud mod baggården er gulvet køligt, mens det i den anden side ind mod stuen er decideret fodvarmt. I den kolde side er overfladetemperaturen 20,5^ grader C, og i den varme side er den 27^ grader (målt på en 5^ varm dag med termostaten stillet på medium 3). Forskellene på oplevet temperatur bliver umiddelbart større nu hvor vi skriver februar og der er minusgrader udenfor.
- Kilk-gulv producenten adviserer, at overfladetemperaturen ikke må blive over 26^, ellers kan der komme farvepåvirkning af gulvet!! Vi har derfor understreget over for Byberg byg, at det haster med at få det rettet. Men de har stadig ikke vendt tilbage på vores mails og opkald.
- VVS-montøren (som nu har opsagt samarbejdet med Byberg Byg pga. samarbejdsvanskeligheder) har oplyst, at han allerede inden tilbudsafgivelse anbefalede, at man brugte en såkaldt shunt (muligvis stavet forkert) for at kunne være sikker på, at gulvvarmen virkede ensartet i begge sider af køkkenet. Dette valgte Byberg Byg dog ikke at gøre- uden på nogen måde at inddrage os i beslutningen. Man valgte en løsning, der senere viste sig ikke at kunne sikre at de to forskellige varmefaser arbejdede sammen. Lige nu gør overophedningen af den ene fase, at der ikke kommer nok varme i den anden fase.
- I tilbuddet står blot, at vi har købt installation af gulvvarme - ikke om der skal installeres med eller uden shunt. Det fremgår dog omvendt også af købsloven samt almindelig sund fornuft, at hvis man køber gulvvarme, skal det virke ordentligt.
- Byberg Byg har ikke vendt tilbage trods virkelig mange henvendelser på både mail, telefon og SMS.

ELEKTRIKER HAR IKKE AFLEVERET ELTAVLER
- Tilknyttet elektriker var sådan set fin og dygtig nok. Men sløv. Nu her otte måneder efter færdiggørelse har han fortsat ikke fået afleveret eltavlerne til Radius og skaffet godkendelse af installationen hos Radius.
- Vi har måttet rykke rigtig mange gange for overhovedet at få elektriker til at tage affære, og her otte måneder efter afslutning af elinstallationer har vi selv måttet ringe til Radius, som oplyser, at man endnu ikke har afleveret de nedpillede eltavler/elmålere, så sagen kan komme videre.
- Vi kan derfor ikke få lov at sætte pladen op som skjuler eltavlen, før sagen er færdigbehandlet, og det er irriterende. Samtidig er det irriterende, at det er os, der skal bruge efterhånden rigtige mange opkald og SMS'er for at prøve at få elektriker til at gennemføre sagen hos Radius. Og det er stadig ikke sket.

Byggeår:
2017
Opgave:
Indvendig, Køkken, Gulve/trapper, Væg/Loft, Opvarmning
Vil du bruge håndværkeren igen: NEJ
Oprettet i cvr nr.: 33495021